NUMMER 4, 4 december 2023

Sinterklaasfeest:
Morgenochtend komt Sinterklaas op school. We ontvangen hem iets na half negen met alle kinderen op het plein. We gaan allemaal tegelijk met de Sint naar binnen. Er is uiteraard muziek op het plein. Uiteraard bent u als ouders ook van harte uitgenodigd hierbij. Wilt u samen met uw kind bij de leerkracht op het plein gaan staan?

Surprises:
Wat een leuk gezicht was dat vandaag. Alle kinderen uit groep 6, 7 en 8 kwamen vol trots met hun zelfgemaakte surprises het plein opgelopen. Het is inmiddels een jaarlijkse traditie dat alle surprises eerst in de benedenruimte van de school tentoongesteld worden aan alle ouders en kinderen. Er staat een impressie bovenaan deze nieuwsbrief.

TSO:
Alle kinderen zijn inmiddels aangemeld voor de vaste TSO dagen (€ 2,50 per keer). Fijn dat het iedereen is gelukt. Als uw kind incidenteel moet overblijven (€ 3,50 per keer), dan moet u de aanmelding ook online doen. Vindt u dat lastig? Charmayne Nieman onze activiteitencoördinator helpt u er graag bij.
Meer informatie over het aanmelden vindt u in deze link.

Ouderbijdrage:
Vorige maand heeft iedereen een betaalverzoek ontvangen via schoolkassa i.v.m. de vrijwillige ouderbijdrage. Hiervan kunnen we veel extra dingen doen voor uw kind, zoals bijvoorbeeld Sinterklaas, Kerst, Carnaval, het Zomerfeest, schoolreisjes en buitendagen en de musical groep 8. Momenteel heeft al 59% van de ouders de ouderbijdrage voldaan. Echt superfijn!

Bestuurslid gezocht:
I.v.m. het aflopen van de zittingstermijn van één van de bestuursleden zijn we op zoek naar een ouder van school die zitting wil nemen in het schoolbestuur. Tijdsinvestering ca. 7 avonden per jaar. Voor meer informatie over wat de functie precies inhoudt, kunt u zich wenden tot Erol Sayan, de voorzitter van het bestuur of bij Mieke Last en Marjon Dries.

Versieravond 6 december:
A.s. woensdag gaan we de school in kerstsfeer brengen. Helpt u mee? Er moeten nl. heel veel kerststerren door de hele school worden opgehangen en de grote kerstboom in de bibliotheek moet versierd worden.

Van de GGD:
Vraag van de maand van Jeugd en Gezin is: Hoe voorkom je dat je steeds politieagentje moet spelen bij je ruziënde kinderen? Je leest er hier alles over.

Belangrijke data:
05-12: Sinterklaasfeest op school, laatste keer judo voor de bovenbouwgroepen
06-12: Versieravond Kerst, helpt u mee om de school om te toveren in kerstsfeer?
06-12: Ouders en Co, speciaal voor peuters van 2-4 jaar en hun (groot)ouders of oppas. Dit keer vieren we samen Sinterkerst.
08-12: Ouderbijeenkomst “Tel mee met taal” van 8.30 – 10 uur.
12-12: Judoles 1 van 13 voor de middenbouwgroepen 4/5, 5 en 6.
13-12: Bestuursvergadering
15-12: Ouderbijeenkomst “Tel mee met taal” van 8.30 – 10 uur.
19-12: Juf Annemarie jarig
20-12: Kerstviering in de koepelkerk. U bent van harte uitgenodigd als ouders.
20-12: Kerstdiner op school van 17.30 uur tot 18.45 uur
21-12: Schoolschaatsen voor groep 3 t/m 8 op het plein voor het gemeentehuis
21-12: Optredens van de poporkesten uit groep 6, 7/8 en 8
22-12: Start van de kerstvakantie die duurt t/m 7 januari.
23-12: Juf Maaike vd Hamer jarig