NUMMER 9, 15 mei 2023

Na een heerlijke meivakantie zijn alle groepen op 8 mei weer fijn gestart. De groepen 1 en 2 zijn gestart met het thema “familie”. De groepen 3 en 4 hadden afgelopen vrijdag een gezellige buitendag in de speeltuin met supermooi weer!

Herdenkingsviering
22 April hebben onze groepen 8 een bijzondere herdenkingsviering gehouden voor de nabestaanden van de parochianen uit de Vituskerk die in WOII zijn omgekomen. Op de website leest u er meer over onder het kopje ‘In het nieuws’. Zie ook de foto bovenaan deze nieuwsbrief. Een van de nabestaanden staat hier bij de herdenkingsplaquette en de krans die gelegd werd.

Flyer over onze school:
We willen gráág groeien en hebben daar ook de ruimte voor binnen school. Jochem Albrecht van reclamebureau Holland (de vader van Olivier uit groep 7) heeft een mooie flyer gemaakt. Kent u iemand die nog op zoek is naar een fijne basisschool voor zijn kind(eren), kom dan even een folder bij Mieke of Marjon ophalen. We maken dan graag een afspraak voor een kennismakingsgesprek met rondleiding. Iets later dan gehoopt start op 1 september in het nieuwe schooljaar de peuterspeelzaal in onze school.

ANWB verkeersplein:
We zijn met nog 6 andere scholen in de regio genomineerd voor een ANWB verkeersplein. Op zo’n schoolplein kunnen kinderen goed oefenen om veilig deel te nemen in het verkeer. Om het plein te winnen moeten zoveel mogelijk mensen op onze school stemmen. Stemmen kan vanaf 10 mei t/m 26 mei via www.anwb.nl/wineenverkeersplein. Deelt u de link ook met uw vrienden en familie? Doen hoor!!

Vandaag is Priscilla samen met haar baby op school geweest. De kinderen uit groep 3 vonden het heel leuk om Boaz in het echt te zien. Na schooltijd hebben we als team gezellig thee gedronken met Priscilla en mochten we Boaz bewonderen. Van het team kreeg Priscilla een fietsstoeltje en een armbandje met bijpassend kettinkje met de initialen van haarzelf, Tom haar man en van Boaz.

Van Jeugd en Gezin:
Vraag van de Maand mei 2023: ‘Help! Mijn kind is zo vaak boos. Hoe ga ik hiermee om?’ Boze buien zijn onderdeel van de ontwikkeling van een kind. Toch kan het best een uitdaging zijn om als ouder hiermee om te gaan. Hier lees je waar boze buien door komen en hoe je met ze om kunt gaan.

17-5: Nicole en Riet jarig
17-5: Sportdag (zie de Parro app voor meer informatie)
17-5: Ouders en Co, voor peuters tot 4 jaar van 8.30-9.30 uur
18-5: Hemelvaartvakantie t/m 21 mei