NUMMER 10, 5 juni 2023

Van de directie:
Formatie en personeel
Normaliter krijgt u rond deze tijd te horen welke leerkracht uw kind volgend jaar krijgt. Hoewel de formatie al helemaal rond was, is daar op dit moment nog niets met zekerheid over te melden, i.v.m. het vertrek van een aantal collega’s.  We zoeken dus nog naar nieuwe mensen. Gelukkig heeft juf Isabel aangegeven, na het einde van het bevallingsverlof van juf Priscilla, graag volgend jaar bij ons te willen blijven werken. Het streven is dat we u rond de rapporttijd meer kunnen vertellen.

• M.i.v. 1 september gaan juf Marjolein en meester Ranny met vroegpensioen. Eind van dit schooljaar nemen we afscheid van hen.
  • Juf Chantal heeft onlangs besloten te stoppen met de zij-instroomopleiding van de PABO. Gelukkig is ze wel bereid het schooljaar gewoon af te ronden met de kinderen uit de Poezenmand en het Berenbos. Tot de zomervakantie is ze er dus gewoon.
  • Juf Ashley heeft deze week vlakbij haar nieuwe huis in Nijkerk ook een nieuwe baan gevonden. Ook zij gaat ons helaas aan het eind van dit schooljaar verlaten.
  • Juf Linda heeft na de meivakantie het RT-stokje overgenomen van juf Ellen.

Vitusnaamdag: 15 juni
Donderdag 15 juni vieren we de Vitusnaamdag. Sint Vitus was de beschermheilige van de zangers en dansers. Deze dag staat dan ook in het teken van zang en dans. Dit past ook goed bij ons profiel van een school die ta(a)lrijke groeikansen biedt. Alle groepen krijgen overdag een workshop. In de middag presenteren de kinderen aan elkaar wat ze hebben geleerd in de workshops. In de middag kijken we met de leerlingen naar elkaars optredens in een heuse “Vitusviering”. Het ligt in onze bedoeling dat we de Vitusnaamdag vanaf nu elk jaar samen vieren. De werkgroep burgerschap heeft de Vitusnaamdag in het leven geroepen.

Citotoetsweken
De komende twee weken zijn de Citotoetsweken. Het is belangrijk dat de kinderen goed uitgerust zijn als ze op school komen. Omdat de toetsen klassikaal worden afgenomen is het niet mogelijk om onder schooltijd vrij te krijgen voor tandarts- en doktersafspraken.

Even voorstellen, onze nieuwe kinderfysiotherapeut: Nikki Habers
Misschien dat jullie me al in de wandelgangen voorbij hebben zien lopen, maar ik ben de nieuwe kinderfysiotherapeut. Ik zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Nikki Habers en ik werk bij Fysio Holland STTC in Bussum aan de Eslaan. Lekker om de hoek.

Ik woon in Amersfoort en in mijn vrije tijd speel ik waterpolo. Ook vind ik het leuk om lekker actief te blijven door te hardlopen en wielrennen. Ik zal op de donderdagochtend aanwezig zijn om kinderen te behandelen die moeite hebben met de fijne en grove motoriek. Voor vragen kunnen jullie me altijd bereiken op het mailadres: n.habers@fysioholland.nl of loop gerust even langs het kamertje tegenover groep 8 van Jasmijn! Ik ben aanwezig op dinsdag en donderdag.

Van de activiteitencoördinator:
Sportactiviteiten
Afgelopen maand kwamen er veel sportactiviteiten voorbij. We begonnen met de sportdag bij HCAW voor de midden- en bovenbouw en op het schoolplein waren er leuke sportactiviteiten voor de kleuters. Het was weer een succes! Tijdens het schoolkorfbaltoernooi bij D.O.C. was onze school vertegenwoordigd met 4 teams. De finale werd dan ook gespeeld tussen 2 teams van onze school. De sportactiviteiten werd afgesloten met de Avond4daagse. Het waren 4 mooie avonden om lekker te wandelen. Grote dank aan alle ouders en leerkrachten die hebben geholpen om deze sportieve maand mogelijk te maken.

Uitslag W4Kangoeroe wedstrijd
Eindelijk werd de uitslag bekend van de W4kangoeroe wedstrijd.  Per groep mochten hier een aantal kinderen aan mee doen. Juf Linda reikte aan alle deelnemers een diploma uit en er was voor iedere deelnemer een prijs. De W4Kangoeroewedstrijd is een reken- en wiskunde wedstrijd die jaarlijks op vele scholen wordt georganiseerd met als doel kinderen te laten ervaren dat wiskunde (en rekenen) heel leuk en uitdagend kan zijn. Op https://www.w4kangoeroe.nl/ staan leuke oefenopgaven die je thuis kunt doen.

Zomerfeest
We gaan langzaam weer richting het einde van dit schooljaar. Dat betekent ook dat het Zomerfeest eraan komt. Vrijdag 7 juli zal het feest starten om 17:00 uur en om 19:30 uur zal het feest eindigen. Vanaf deze week kunt u zich via de Parro app inschrijven om te helpen met het Zomerfeest. Om zo’n feest mogelijk te maken is er veel hulp nodig. Kunnen wij ook op uw hulp rekenen?

Nieuwe folder
Onze school heeft een hele mooie nieuwe flyer. Kent u iemand die graag meer wil weten over onze school of die interesse heeft, kom dan gerust een flyer bij ons ophalen.

Belangrijke dagen in juni:
05-6: Start Citoweek 1 voor groep 3 t/m 7
08-6: Buitendag groepen 1-2