NUMMER 11, 3 juli 2023

Formatie:
Gelukkig is de formatie en de personele bezetting t.a.v. de groepen volgend schooljaar helemaal rond. Hieronder staat voor welke groep onze leerkrachten staan.

• Groep 1-2 Poezenmand: juf Marieke (maandag) en juf Marloes (dinsdag t/m vrijdag)
  • Groep 1-2 Berenbos: juf Wil (maandag t/m woensdag) en juf Marieke (donderdag en vrijdag)
  • Groep 3: juf Jacqueline (maandag t/m woensdag) en juf Priscilla (donderdag en vrijdag)
  • Groep 4: juf Isabel (zij gaat met haar groep mee)
  • Groep 5M/A: juf Maaike (maandag, donderdag en vrijdag) en juf Annemarie (dinsdag en woensdag). Juf Maaike gaat met haar groep mee.
  • Groep 5A : juf Hetty (maandag t/m donderdag) en juf Linda (vrijdag)
  • Groep 6: juf Veronique
  • Groep 7-8: juf Jasmijn
  • Groep 8: Juf Linda (maandag en dinsdag) en juf Nicole (woensdag t/m vrijdag)

Afscheid Marjolein Bausch:
Binnenkort zwaaien we één van de pioniers van de St. Vitusschool uit. Juf Marjolein Bausch gaat na vele jaren bij ons te hebben gewerkt nl. met vroegpensioen. Ze was eerst alleen gymjuf, maar sinds lange tijd de vaste juf van groep 4. Marjolein is ook van veel ouders van school nog juf geweest. Het leek ons daarom een leuk idee om haar een postzak vol kaartjes met lieve wensen mee te geven van alle kinderen en hun ouders. U kunt hiervoor een kaartje schrijven en afgeven bij Mieke of Marjon. Zij staan dagelijks bij de deur.

Afscheid andere collega’s:
Maandag 17 juli werkt meester Ranny voor het laatst bij ons. Donderdag 20 juli is de laatste officiële werkdag van Ashley en Chantal. Ze vinden het vast heel leuk als u de komende weken persoonlijk afscheid van ze komt nemen. Een mooi moment hiervoor is natuurlijk ook het Zomerfeest.

Afscheid groep 8:
Binnenkort nemen we ook afscheid van onze achtstejaars. Ze zijn hard aan het oefenen voor de musical en hebben onlangs een onvergetelijk kamp gehad in Vierhouten. Bovenaan de nieuwsbrief ziet u een foto van de twee groepen 8 op kamp. We wensen hen alle goeds en heel veel plezier in het vervolgonderwijs. Dit zijn de scholen waar ze voor hebben gekozen:

Yuverta                                                     16 leerlingen
Fontein                                                      8 leerlingen
Vitus College                                        7 leerlingen
Goois Lyceum                                      3 leerlingen
De Brink                                              2 leerlingen
Hilvertsheem                                        1 leerling
Montessori Lyceum Gooise Meren     1 leerling
A. Roland Holst College                1 leerling
Elan College Huizen                   1 leerling

Wenuurtje:
Op dinsdagmiddag 18 juli gaan de kinderen van 13-14 uur alvast een uurtje kennismaken met hun nieuwe klas en nieuwe leerkracht(en). Zo weten alle kinderen vóór de vakantie precies bij wie ze volgend jaar in de groep komen. In de Parro app, ziet u binnenkort de leerlinglijsten voor volgend schooljaar. I.v.m. privacy zetten we deze niet op de website.

Studiedagen van het team:
Het team heeft vorige week een studie 3-daagse gehad. We hebben daarin een teamscholing gehad over TOS (TaalOntwikkelingsStoornis) en we hebben de schoolresultaten bekeken en de leerkrachten hebben voor hun eigen groep een analyse gemaakt voor alle vakgebieden. Daarna hebben de leerkrachten alle gegevens overgezet in de rapporten, die de kinderen binnenkort meekrijgen.

• Ouders & Co: Woensdag 12 juli is de laatste Ouders & Co van dit schooljaar. Deze ochtend staat in het teken van de zomer. Dus kunnen de kinderen zomerse spelletjes doen. Ouders & Co is voor peuters en hun ouder(s) en is voor iedereen vrij toegankelijk. Neem dus gerust iemand mee. Inloop vanaf 08.30 uur.
  • Jeugdsport- en jeugdcultuurfonds: Voor ouders die minder draagkrachtig zijn is er de mogelijkheid via het jeugdfonds een subsidie aan te vragen. Uw kind kan zo toch meedoen met sport- en cultuur activiteiten. Hier leest u meer informatie. Klik hier om de spelregels te lezen. Klik hier om het aanvraagformulier te downloaden.
  • Zomerfeest! Het is bijna zover! Woensdag, donderdag en vrijdag van 08.15 uur tot 08.45 uur kunnen er activiteitenkaarten en consumptiemuntjes worden gekocht voor het Zomerfeest. Er kan contant of met pin betaald worden. Een activiteitenkaart kost €2,50 en consumptiemuntjes zijn €1,00 per stuk. Bij droog weer staan wij buiten voor de hoofdingang en bij regen kun je ons binnen vinden bij de hoofdingang. De allerlaatste informatie over het feest is donderdag terug te lezen in de Parro en ouders die helpen worden uiterlijk morgen geïnformeerd via de Parro app.
  • Van JGGV: Vraag van de Maand juni 2023 was : ‘Hoe ziet goed genoeg ouderschap eruit?’ Van 1 t/m 7 juni was het de Week van de Ouder. Een week om extra stil te staan bij wat het betekent om ouder te zijn. Als ouder besef je maar al te goed hoe hard je kind je nodig heeft en hoe belangrijk je bent voor een gezonde ontwikkeling. In deze vraag van de maand denken we met je mee in ‘hoe goed genoeg ouderschap’ eruit ziet. Je leest er hier meer over.

03-7: Nieuwsbrief 11 komt uit
05-7: Laatste dag om de rapporten in te leveren!
07-7: Zomerfeest, zie voor meer info ook de Parro app
11-7: Groep 8 zingt de musicalliedjes voor groep 1,2 en 3.
12-7: De laatste bijeenkomst Ouders en Co, voor peuters van 0-4 jaar
12-7: Musical groep 8