NUMMER 8, 2 april 2024

Paaseieren:
De kinderen van groep 3 hebben reuze-eieren geknutseld. Zie ook de foto bovenaan deze nieuwsbrief.

Palmpaasstokken naar de Antoniushof:
Het is inmiddels een 30 jaar oude traditie op onze school om de week vóór Pasen een Palmpasenstok te versieren. Deze wordt door de kinderen van groep 3 en 4-5 persoonlijk gebracht naar de bewoners van de Antoniushof. Vrijdag 22 maart was het zover. Een lange stoet kinderen vertrok vanaf de St. Vitusschool door Bussum naar de Antoniushof. Alle 75 kinderen van groep 3, 4 en 5 hadden op school een Palmpasenstok versierd en volgehangen met lekkere dingetjes voor de bewoners van de Antoniushof. De dag ervoor hadden alle kinderen ál het van huis meegebrachte lekkers in kleine zakjes gedaan. Die werden vervolgens aan hun versierde Palmpasenstok gehangen. De kinderen mochten hun Palmpasenstok naar de bewoners in de verschillende huiskamers toe brengen.

De kinderen zongen als eerste het liedje “Palm Palm Pasen, ei koerei, over ene zondag, krijgen wij een ei. Een ei is geen ei, twee ei is een half ei, drie ei is een paasei”. Omdat de bewoners erg houden van samen liedjes zingen, hadden de leerkrachten speciaal voor deze gelegenheid het liedje “Af en toe gaan pa en moe, met ons naar de speeltuin toe” ingestudeerd met de kinderen. Het werd uit volle borst meegezongen door de bewoners. Tot slot zongen de kinderen nog een lenteliedje over “ Er liggen bolletjes in de grond”.

Het was bijzonder om te zien volgens de leerkrachten hoe verschillend de bewoners op de komst van de kinderen reageerden. Sommigen vroegen honderduit aan de kinderen en allemaal waren ze heel dankbaar voor de mooi versierde Palmpasenstokken. Anderen waren zelfs ontroerd. Al met al werd het een bijzondere dag met een gouden randje, waarbij we op een heel praktische manier invulling hebben gegeven aan goed burgerschapsonderwijs.

Twee Paasvieringen:
Donderdag 29 maart waren er twee Paasvieringen. Een in de ochtend met het Berenbos, groep 4-5, groep 6 en groep 8. De tweede in de middag met de Poezenmand, groep 3, groep 5 en groep 7-8. Het Paasverhaal werd verteld door de bovenbouwers. De vieringen begonnen met het ontsteken van de Paaskaars. Daarna waren er bijdragen in de vorm van liedjes en gedichtjes. Het was opvallend hoe goed ook de allerjongsten luisterden en meededen. In de Parro app vindt u de foto’s terug.

Open dag:
27 Maart was onze eerste open dag, en dat was een groot succes. In totaal kwamen er 17 geïnteresseerde ouders de school bekijken. 6 Kinderen uit groep 8 leidden hen rond en vertelden honderduit over de school. We kregen terug dat iedereen de school er zo mooi uit vond zien, vrolijke kleuren, maar ook dat het zo rustig was in alle groepen en dat er zo fijn gewerkt werd.

Twee wedstrijden:
Aan de open dag waren 2 wedstrijden verbonden. De eerste wedstrijd moest je de posters tellen die in Bussum hingen over de open dag. Er waren 9 inzendingen binnen gekomen. Er waren 15 borden, met aan beide kanten een poster, dus 30. Verder hingen op de ramen van de school nog 4 posters, dus in totaal 34 posters. De enige goede oplossing was van Valeney van Zomeren, zij won de reuze chocolade paashaas.

De opdracht bij de andere wedstrijd was om een foto te maken van een bord van de open dag. Er was helaas slechts één inzending. Ian Bronsgeest uit groep 5 had een foto gemaakt van zijn moeder die in de autospiegel kijkt en waarbij door het raam het bord te zien was. Een heel gave foto. Hij won terecht de chocolade Paaskip!

Van de activiteitencoördinator:
Schoolvoetbal:
Het schoolvoetbaltoernooi is van start gegaan. Sommige teams moeten nog spelen, enkele teams zijn helaas uitgeschakeld en er is al een team door naar de volgende ronde. Wij willen graag iedereen bedanken die een team heeft begeleid. En voor de teams die nog moeten spelen; heel veel succes!

Ouders & Co:
Woensdag 3 april is er van 8.30-9.30 uur weer een Ouders & Co. Dalila van de bieb leest een verhaal voor over de lente. En we gaan eieren versieren.

Tel mee met taal:
Vrijdagochtend 5 april zal er weer een ‘Tel mee met Taal’-bijeenkomst zijn voor moeders. We starten om 08.30 uur.
De bijeenkomst duurt ongeveer 1,5 uur en we drinken ook gezellig een kop koffie of thee.

Dat je kind met plezier naar school gaat is heel belangrijk. Een blij kind leert makkelijker en werkt beter samen met andere kinderen.
Jouw kind vindt het fijn als jij weet wat er op school gebeurt. Dat ook jij de taal goed begrijpt. Dat je hem kunt helpen met schoolopdrachten.
DOE MEE met de moeder- bijeenkomsten en help zo je kind!
Het thema van 5 april is: Fit en Gezond. Over bewegen en gezondheid thuis en op school.

Van JGZ:
De vraag van deze maand gaat over hoe u uw kind goed kunt leren omgaan met geld. Klik hier om hier meer over te lezen.

Bijzondere dagen:
01-4: Tweede Paasdag
03-4: Ouders en Co, deze keer gaat het over de lente en gaan de kinderen van 2-4 jaar met hun ouders paaseieren versieren
09-4: Einde van de Ramadan
11-4: Juf Marjon jarig
15-4: In deze week worden de 80 zonnepanelen geplaatst op het dak van onze school.
16-4: Juf Marloes jarig
16-4: Praktisch verkeersexamen groep 7
18-4: Herdenkingsdienst voor de nabestaanden van de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog uit de St. Vituskerk
20-4: Start van de meivakantie